Varje mor vill ha en enkel, okomplicerad graviditet och ett friskt barn. Tyvärr, fler och fler kvinnor upplever komplikationer, såsom anemi, högt blodtryck, sköldkörtelproblem, diabetes, för tidig födsel och låg födelsevikt.
Fler barn föds med missbildningar och många av dem som verkar normala vid födseln att fortsätta att utveckla hälsoproblem senare i livet.
En av 10 barn kommer att ha ADHD, en i 150 kommer att bli autistiska. Barn påverkas av ångest, depression och bipolär sjukdom. Barn utveckla typ 2-diabetes, som var otänkbart bara 20 år sedan.
Experterna är överens om att de flesta av dessa problem kan minskas och även förebyggas genom rätt kost under graviditeten.
Mors nutrition har påverkar en inte bara på graviditeten och barnets födelsevikt, men även om risken för fosterskador, komplikationer graviditet, maternell sjukdom och framtida sjukdomar när barnet blir vuxen.
Näringsämnen att minska komplikationer och fosterskador
Studier visar att rätt kost och kosttillskott såsom fiskolja, vitamin C och E kan förhindra moderns sjukdom under graviditet och tidig födsel. Vitamin A och beta-karoten tillsammans med magnesium, fiskolja och zink kan minska mödradödligheten. Järn och folsyra minskar anemi. Kalcium reducerar förekomsten av pre-eklampsi och högt blodtryck.
Enligt Journal of Nutrition:
"Många studier stöder uppfattningen att en viktig orsak till komplikationer under graviditeten kan vara suboptimalt näring."
"Frekvens och svårighetsgrad av komplikationer under graviditeten kan minskas genom en förbättring av näringsstatus hos modern."
"Maternal näringsbrist ... kan vara betydande grad bidrar till förekomsten av fosterskador. "
Moderns näringsbehov kommer att påverka resten av barnets liv
Medicinsk forskning visar att bra kost under graviditeten och barndomen kan minska barnets risk för framtida cancer.
Korrekt moderns näringstillskott kan minska risken för diabetes senare i barnets liv.
Vissa specifika brister (t ex magnesium) kan också öka risken för framtida diabetes.
Även risken för framtida osteoporos (i ett barn när han eller hon blir vuxen) bestäms av "moderns nutritionsstatus under graviditeten" och särskilt av D-vitaminbrist, vilket är mycket vanligt.
De flesta gravida kvinnor är bristfälliga
Tyvärr, de flesta gravida kvinnor har brist på vitaminer, mineraler, aminosyror och omega 3 fettsyror.
Omega 3-fettsyror, speciellt DHA, är en del av hjärnan, centrala nerv
1ff8
digt systemet, och näthinnan. En baby behöver dem för normal utveckling av hjärnan och ögonen.
Prematura barn är mer benägna att ha ADHD, depression och schizofreni, eftersom deras hjärnor inte hade en chans att fullt ut kunna utveckla och införliva alla DHA som behövdes. Å andra sidan, barn till mödrar som äter stora mängder fet fisk har bättre intellektuell utveckling och högre IQ.
Problemet är att nästan 90% av kvinnorna inte får ens den minimala mängd DHA. Många kvinnor har brist på folsyra, trots berikning av livsmedel. Brist på magnesium, kalcium, järn, vitaminsC, D, E, och många andra näringsämnen är mycket vanliga, vilket kan äventyra hälsan hos både mamman och barnet.
Räkna inte med prenatal multivitamin - det fungerar inte
Den sorgliga sanningen är att en typisk recept prenatal vitamin inte rättar de flesta brister, som är mycket vanligt hos gravida kvinnor.
Prenatal Multivitamin är en dålig källa för näringsämnen. Alla ingredienser är syntetiska, så kroppen kan inte använda dem hur man använder naturliga näringsämnen från mat.
Plus den lastas med kemikalier, såsom krospovidon, FD & C Red nr 40 aluminiumlack, hydroxipropylmetylcellulosa, laktos, magnesiumstearat, mineralolja ljus, polysorbat 80, natriumlaurylsulfat, stearinsyra, Syloid, titandioxid och trietylcitrat. Varken du eller ditt barn behöver dessa kemikalier. De hjälper inte, men kan bara orsaka skada.
Hur kan du vara säker på att få den mest optimala näring
Ät en bra kost. Detta innebär äter naturliga livsmedel. Havregryn är naturligt, men spannmål gjord av havre som ser ut som små munkar är det inte. Stek är naturligt, men pålägg är det inte. Ägg är naturliga, eggbeaters är syntetiska onaturliga skräp.
Med andra ord, äter mat så det är naturligt producerat och undvika bearbetade konstgjorda livsmedel. Det betyder oftast att undvika allt som kommer i lådor, burkar och plast förpackningar och allt som har månader utgångsdatum datum från idag. Riktig mat bytet är skräpmat laddad med konserveringsmedel, så det kan pågå under en lång tid.
Ät frukt och grönsaker, nötter och frön, bär, kött, kyckling, lamm, ägg, ost, smör, och alla andra naturliga mat som du gillar. Skaldjur och fisk är oftast OK, men äter stora fiskar (lax, tonfisk, etc.) med måtta på grund av potentiellt hög kvicksilverhalt.
Försök att minimera läsk, glass, kakor, vitt bröd och vitt ris, de flesta frukostflingor, och alla andra bearbetade livsmedel.
Men även att äta en bra kost kan lämna dig brist på viktiga näringsämnen. Det är därför jag rekommenderar näringstillskott.
Som jag nämnde, prenatal vitaminer som din läkare föreskrivna är inget annat än skräp. Det är en kombination av syntetiska kemikalier, av vilka några kan även vara skadligt för fostret.
Du ska bara ta kosttillskott som är gjorda av riktig mat. Det finns ett företag som heter Standard process som har producerat livsmedel baserade kosttillskott sedan 1920-talet. De växer frukt och grönsaker på egen hand certifierad ekologisk gård. De torka dem med en patenterad låg värme högvakuum process som behåller alla näringsämnen. Tänk på det som att vrida en druva till ett russin. Russin har alla samma näringsämnen som druvor, utom för vatten.
De använder också orgel kött (lever, njure, etc) från ekologiska kor, eftersom de har mycket hög näringsinnehåll. De kombinerar olika ingredienser för att skapa olika näringstillskott. Det finns inget konstgjort, inga konserveringsmedel, inga kemikalier, bara riktig mat med riktiga näringsämnen.
Det är aldrig för tidigt eller för sent att börja. Oavsett om du bara planerar din graviditet eller är i 3: e trimestern, behöver du rätt kost i alla led.
Detta är programmet jag rekommendera mina patienter:
· Catalyn - ett naturligt multivitamin / multimineral tillverkade av 12 olika livsmedel
° Folsyra B12 - för extra folsyra och B12
· Ferrofood - naturlig ekologisk järn
· Kalciumlaktat - naturligt kalcium och magnesium från beats
· TunaOmega olja - givetvis ren källa av DHA och EPA, garanterat fri från kvicksilver, PCB och andra kemikalier
Allt detta är från Standard Process. De är endast tillgänglig via hälso-och sjukvårdspersonalen, så gå på deras hemsida och hitta en läkare nära dig. Eller så kan du ringa mitt kontor på 718-769-0997 om du inte kan hitta någon lokalt.
Det viktiga är här. Om du vill ha en hälsosam, okomplicerad graviditet och ett friskt, väl utbyggd barn, äta riktig mat och ta mat-baserade kosttillskott.
Michael Teplitsky, MD har tränat alternativ och holistisk medicin i över 20 år. Han har behandlat tusentals patienter som använder näring, örter, homeopati och näringstillskott. Han är författare till kost och din hälsa, en bok som förklarar komplexa och förvirrande näringsbehov begrepp på ett enkelt att förstå lekman språk. Besök http://www.CommonSenseHealthGuide.com för att få en gratis rapport 7 Hälsa myter som kan skada dig, hälso-nyheter och annan värdefull information.
Author: http://EzineArticles.com/?expert=Michael_Teplitsky
Författare: Michael Teplitsky

Maila detta inlägg













































